[O1] Gdzie podłączyć wzmacniacz pod +

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kmilota
    Classic
    • 2011
    • 3

    [O1] Gdzie podłączyć wzmacniacz pod +

    shok - nie chciało mi się nawet pisać bo myślałem że większość osób już wie, że używanie olejów mineralnych w silniku z turbiną to poprostu dożynanie silnika -wręcz powinno być zabronione. Jeśli ktoś już wlewa taki olej to znaczy, że silnik kwalifikuje się do naprawy a nie uszczelnienia mineralnym bo to i tak na dłuższą metę nic nie da a skończy się jedynie dodatkowymi kosztami związanymi min w przyszłości z naprawą turbiny.
    W wątku wyraźnie piszę, żeby nie stosować zmian wydłużonych nawet przy stosowaniu olejów LL (ale jeśli ktoś chce to proszę bardzo w końcu to nie mój silnik będzie męczył się z przepracowanym olejem - "Kogo stać na konia, tego stać na owies!" ) a jeśli już to ograniczyć się przy stoswaniu takich olejów i zmieniać je także co 15 tys km (szczególnie dotyczy to olejów z normą 506.01 które są przeważnie jakościowo lepsze gdyż można je kupić jako oleje full syntetyczne w porównaniu z olejami z normą 505.01 które są praktycznie olejami HC ew olejami w nowej syntetycznej technologii). Chcesz mieć olej jakościowo lepszy - na syntetycznej bazie - kup olej z normą 506.01 full syntetyk ale zmieniaj go także co 15 tys km. Coś za coś albo syntetyk z 506.01 i dodatkowe koszty nawet przy oleju LL albo olej z 505.01 ale nie wpełni syntetyczny.
    O olejach 507.00 już pisałem kilka stron do tyłu- bezwarunkowo trzeba je stosować przy silniku z filtrem cząstek stałych. Jeśli nie musisz lać 507.00 (który w dużej mierze także nie jest olejem w pełni syntetycznym) to masz do wyboru zawsze 506.01 jak olej full syntetyczny (choć także nie zawsze jak to zwykle bywa ale tutaj wybór full syntetyków jest o wiele większy).
    Użycie oleju mineralnego w TDI to pomyła jeśli już to dobry półsyntetyk ale w zimie i tak silnik i turbina dostaną mocno w tyłek.
    Generalnie kombinujesz dobrze ale przy tak małym przebiegu dziennym wogóle nie zalewał bym oleju LL a jedynie zwykły 5W/40 (jak robi to już duża część osób na forum) i częściej zmieniał, napewno nie szedł bym w kierunku półsyntetyku a napewno nie oleju mineralnego
  • lolek1333
    Classic
    • 2010
    • 7

    #2
    [O1] Gdzie podłączyć wzmacniacz pod +

    Witam.Mam do was kilka pytań i prosił bym o odpowiedz bez zbędnych komentarzy. a więc postanowiłem sobie podłączyć wzmacniacz do skodziany jest to wzmacniacz 500W maxymalna ."Fachowiec " powiedziałmi ze w skodach jest plus pod Przekaznikami wiec dzis sprawdziłem faktycznie jest i podłączyłem go przykręcając kabel pod przekażnik 18(to jest chyba przekażnik od wycieraczek) i tam jest przykręcony kabel chyba od komputerka pokładowego i teraz pytanie czy stanie sie cos jesli pozostanie tak podpięty wzmacniacz?czy nie uszkodzi mi kompa? czy kable doprowadzające plusa sa na tam grube?a moze jest jakies inne miejsce w którym + jest jakis dodatkowy? dodam ze samochód posiada el.szyby lustra podgrzewanie siedzeń .99 rok tdi.wiem ze najlepiej było by z akumulatora wyjsc ale nie mam pojecia jak wyjsc z przedziału pasarzera kablem do komory silnika nie ma zaslepek ani nic chyba bym musiał wiercic a tego bym nie chciał.
    Ps. jesli napisałem w złym dziale to nie zamykajcie tematu

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10960
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      wzmacniacz grubymi kablami przez bezpiecznik bezpośrednio do akumulatora :evil:
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • paulob1
        Rider
        • 2008
        • 470
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Dokładnie jak napisał krzynol, z tym dopiskiem, że każdy dodatkowy odbiornik musi mieć swój bezpiecznik na plusie i radziłbym zastosować do takiej mocy pieca kondensator elektrolityczny o pojemności kilku milifaradów. Przy uderzeniach basu jest tak duży chwilowy spadek napięcia, że może elektronika wariować. Z prostej przyczyny. 500W(zakładam 100% sprawność- choć w rzeczywistości układy mostkowe wzmacniaczy mają sprawność do 93%) masz prąd rzędu ponad 45 amperów. Kondensator złagodzi ten efekt spadku napięcia. Tak robią profesjonaliści.
        Dla samego bezpieczeństwa dobrze byłoby taką moc pociągnąć prosto z akumulatora.
        Tak przy okazji nadmienię, że alternator daje max prąd rzędu 85 amperów przy obrotach silnika ponad 4000tys obr/min. Aż się prosi większy akumulator.

        [ Dodano: Czw 23 Wrz, 10 23:26 ]
        Przy tej mocy wzmacniaczy dają kondensatory nawet do kilkudziesięciu milifaradów.

        Komentarz

        • Nexus6
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4847
          • Volkswagen

          #5
          lolek1333, po 1 to ile ten "wzmacniacz" ma mocy RMS ?
          po 2 gdzie jest zamontowany ?

          od tego będzie zależało jakim kablem należy pociągnąć "+" z akumulatora i jakim bezpiecznikiem go zabezpieczyc
          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

          Komentarz

          • lolek1333
            Classic
            • 2010
            • 7

            #6
            dzieki za odpowiedzi wzmacniacz mam taki: http://allegro.pl/wzmacniacz-mac-aud...239415888.html kupiony ze 2 latka temu tylko w innym aucie byl. a mozecie mi powiedziec jak wyjsc na zewnątrz auta którędy czy musze wiercic dodatkowa dziure ?wzmacniacz mam w bagarzniku bezpiecznik oczywiscie załozyłem na razie 15A i nie pali go.

            Komentarz

            • Nexus6
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4847
              • Volkswagen

              #7
              lolek1333, 15 A wystarczy i kabelek 16 - 20 mm^2
              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

              Komentarz

              • Tomek_dx
                Rider
                • 2008
                • 398

                #8
                lolek1333, Jak chcesz pociągnąć plus z aku to odsuń fotel kierowcy, zanurkuj w okolice pedałów i odkręć tą plastikową kratkę (osłonę). Zobaczysz tam jak w przegrodę silnika wchodzi taka gruba wiązka przewodów. Odsuń na boki wygłuszenie i weź kawałek drutu. Najlepiej sprawdza się wieszak druciany taki jak dostajesz wraz z ubraniem z pralni. Wyprstuj go i końcówkę o długosci ok 1-2 cm zagnij o 180 stopni aby była łagodna i abyś nic nie uszkodził. Od strony pedałów pod tą grubą wiązką zrób najpierw miejsce palcem a potem delikatnie pod wiązką wsuwaj drut. Od strony komory silnika musisz odgiąć kawałek czarnego wygłuszenia i druga osoba niech patrzy jak drut wychodzi przez taką czarną gumę izolujacą wiązkę przewodów. Jak przepchasz drut to końcówkę też zagnij i przymocuj do niej kabel a mocowanie owiń tasmą klejącą aby było jak najbardziej płaskie.

                Przeciągasz kabel a potem do akumluatora prowadzisz go w oryginalnym plastikowym korytku. Możesz też otworzyć małą skrzyneczkę z bezpiecznikami na aku i zobaczyć czy nie masz tam wolnego miejsca. Ja miałem i kupiłem za grosze ze szrotu drugą skrzyneczkę any w wolne miejsce przełozyć śrubki i nakrętki i dokupiłem tylko bezpiecznik blaszkowy aby tam pasował. Wszystko wygląda jak oryginalne.
                Załączone pliki
                Tomek

                Komentarz

                • lolek1333
                  Classic
                  • 2010
                  • 7

                  #9
                  właśnie o takie rozwiązanie Tomek mi chodziło wielkie dzięki Wam wszystko po niedzieli zabieram sie do przeciągania kabelka pozdrawiam

                  Komentarz

                  • ziutsane
                    RS
                    • 2007
                    • 2376

                    #10
                    Troszke przesadzacie z tymi patentami ...
                    Kup oprawke bezpiecznika, kup kabel zasilajacy ok 20mm kwadrat i zrob to jak nalezy. Takie druciarstwo, ktore proponujecie a w szczegolnosci proponowal Ci "fachowiec" moze skonczyc sie spaleniem skodzinki. Tego chyba nie chcemy?
                    Radio: C90r+XDP210EQ
                    Kable:Opt,Skyline,50 mm
                    Wzm:XES M1+FP 1.800
                    Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                    Komentarz

                    • Tomek_dx
                      Rider
                      • 2008
                      • 398

                      #11
                      lolek1333, Załączam jeszcze zdjęcie skrzyneczki z bezpiecznikami i doprowadzonym do niej plusem wzmacniacza. Dwie odpowiedzi wyżej masz stan przed montażem a na dole stan po. Niestety aby tak zrobić trzeba rozebrać skrzyneczkę i przewiercić otwory aby w miejsce plastikowych zaślepek od środka włozyć śrubki. Trzeba troszkę dłubaniny z nozykiem do tapet wyciąć wejście na kabel i najlepiej jak pisałem za pare złotych znaleźć nawet połamaną skrzyneczkę ze szrotu. Wtedy ją rozbierzesz zobaczysz gdzie trzymają plastikowe zatrzaski i będziesz miał oryginalne śrubki i złączki (oczka montażowe) do których możesz przymocować kabel wzmacniacza.
                      Poniżej fotka plus wzmacniacza to pierwszy kabel od góry.
                      Załączone pliki
                      Tomek

                      Komentarz

                      • czmiel_t
                        Classic
                        • 2013
                        • 10

                        #12
                        Przepraszam, że odgrzewam kotleta ale w moim temacie CA nic się nie dzieje http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72036 Mam pytanie, czy tą samą drogą koło pedałów i wiązką będzie możliwość przepchnąć 2 przewody (+ i -) o przekroju 35mm2?
                        I może przy okazji gdzie polecilibyście montaż dwóch wzmacniaczy w OI kombi. Myślałem albo o prawej wnęce w bagażniku jeśli się zmieszczą albo o miejscu za kołem zapasowym gdzie znajduje się piankowy przybornik.

                        Z góry dzięki za info.
                        Kupię radio STREAM MP3 do O2

                        Komentarz

                        Pracuję...